Advanced Search
Search Results
22 total results found
Pengenalan sistem kehadiran atas talian (Web Attendance)
Tujuan Sistem kehadiran bertujuan untuk untuk merekod masa masuk dan keluar kakitangan Universiti Malaysia Sabah secara atas talian. Kelebihan Boleh merekod kehadiran dimana sahaja didalam kawasan universiti (Network UMS). Staf tidak perlu lagi untuk per...
Statistik kehadiran staf seliaan pegawai
Sila rujuk gambarajah di bawah : Klik pada menu Tindakan Pegawai > Monthly Summary. Sila klik dropdown untuk memilih bulan kemudian klik butang search sekiranya anda perlu melihat statistik mengikut bulan yang anda ingin.
Panduan : Cara Penggunaan Emeeting
Login Meeting dengan menggunakan AD UMS
GROUPS CONFIGURATION AND SETUP
- groups must exist for user to use so that all users may not be able to see others documents Click system->setup on the top right conner Click groups button Choose groups or label from the list Click Users button Choose name from the list (Available us...
ROLES PERMISSIONS Configuration or Setup
Click system->setup on the top right conner Click Roles button Choose group from the list then click Role Permissions Choose available permissions from the list Cabinets Add documents to cabinets Document Types View document types Docum...
ROLES CONFIGURATION OR SETUP
Click System -> Setup menu on the top right conner Click Roles button Choose group or label from the list and click group button Choose group from the list then click add button
PERMISSIONS FOR DOCUMENT TYPES - Setting for Admin
Click System -> Setup Menu at the right top conner Click Document Types button or folder Please choose the Document Types or Label from the list (if Document Types has been created). If not, please create Document Types Example : fail atau SIjil Peraku...
Penghapusan Fail (Deleting File)
Penghapusan fail adalah tidak dibenarkan oleh kerana fail telah direkod dan mempunyai sejarah fail. Oleh itu kaedah seperti di bawah dapat membantu JAFPIB supaya fail tidak dihapukan tetapi tidak terpapar di dalam senarai SEF->Registri, SEF->Registri->cetak se...
Generate Report - Chat List
Generate report is needed for management to analyse the data of user's complains, problems and inquiries. We can generate report through Chats List menu on the left side menu. You can generate report by month, users and others following what report you want t...
Memantau Kehadiran staf seliaan pegawai
Sila rujuk gambarajah di bawah : Klik pada menu Tindakan Pegawai > Pantau kehadiran Staf. Penunjuk / Keterangan - Merujuk kepada 3 kolum sebelah kanan gambarajah di atas : Lokasi : Untuk melihat lokasi clock in / clock out.Perincian : Untuk melihat ...
Pengenalan kepada warna kad kehadiran
Tujuan Pengurusan warna kad kehadiran diperkenalkan semula pada sistem kehadiran atas talian (Web Attendance). Berikut dilampirkan gambarajah pengurusan warna kad kehadiran :-
Memantau warna kad staf seliaan pegawai
Sila rujuk langkah-langkah di bawah : Klik pada menu Tindakan Pegawai > Pantau Warna Kad Staff
Pengesahan pegawai bagi tindakan ketidakpatuhan staf seliaan
Sila rujuk langkah-langkah di bawah ini : Klik pada menu Tindakan Pegawai > Tindakan ketidakpatuhan. Nombor pada tindakan pegawai adalah jumlah tindakan yang belum dibuat. Paparan senarai pengesahan ketidakpatuhan kehadiran. Klik icon pada “pengesahan”...
Laporan Kehadiran Individu
Sila rujuk langkah-langkah di bawah ini : Klik pada menu Tindakan Individu > Laporan Kehadiran Paparan dan carian laporan. Pilih tahun / bulan untuk memaparkan laporan. Paparan Laporan kehadiran individu. Klik pada butang “Perincian” untuk perincian makl...
Permohonan Waktu Berkerja Berperingkat (WBB)
Sila rujuk langkah-langkah di bawah ini : Klik pada menu Tindakan Individu > Permohonan WBB. Paparan Senarai WBB dan Borang Permohonan. Pilih Jenis WP dan isikan sebab perubahan. Dan Klik “Hantar Permohonan”. Permohonan akan dihantar kepada pegawai mempe...
Mengaktifkan Geo-Lokasi
Sila rujuk langkah-langkah di bawah ini : Sila guna Web Browser Google Chrome untuk mendapatkan paparan dan keberfungsian sistem yang terbaik. Google Chrome akan secara automatik meminta anda untuk membenarkan lokasi anda. Klik pada butang “Allow”. I...
CLOCK IN CLOCK OUT
Merekod masa masuk dan keluar (Clock In & Clock Out) Merekod masa masuk. Klik pada butang ‘Clock In’. Amaran Lewat akan terpapar sekiranya masa masuk melebihi waktu WP anda. Anda wajib untuk membuat catatan alasan/sebab atas ketidakpatuhan tersebut. Pilih...
Log masuk ke Sistem HRONLINE v4.0
Sistem boleh diakses melalui pautan berikut :- https://registrar.ums.edu.my Langkah-langkah untuk log masuk HROnline v4.0. Sila Login in ke Sistem HROnline V4 seperti dalam gambarajah di bawah, ia dapat diakses menggunakan Active Directory atau menggunaka...
Jenis-jenis ketidakpatuhan / Kesalahan
Berikut adalah senarai jenis ketidakpatuhan yang ada didalam sistem Web Attendance :- Jenis Ketidakpatuhan Keterangan LATE IN Ketidakpatuhan yang disebabkan oleh kelewatan staf merekod masa masuk (Clock In) melebihi masa sebenar ...
Upload New Document
Step 1 : Create new document - To create new document, click the New Document Menu on the left Choose your document type from the list Click Next Button to proceed to the next step Step 2 : Click Tags (textbox) and choose tags from the list ...